ارایه برنامه راهبردی آموزش مهارتی گردشگری در مجمع مشورتی توسعه استان گیلان

در جلسه مجمع مشورتی توسعه استان گیلان، برنامه راهبردی آموزش مهارتی گردشگری توسط مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ارایه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، جلسه شورای مشورتی توسعه استان گیلان با حضور عبدالغفار شجاع، کیمیا تنهایی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مدیران کل، کارشناسان و نمایندگان تشکل های مردم نهاد فعال حوزه گردشگری، در محل پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

محمد حسینی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان، با اشاره به اینکه بر اساس نتایج مطالعات طرح کسب و کار و اشتغال پایدار استان، رسته گردشگری اولویت نخست اشتغالزایی است گفت: در سال ۱۳۹۸، میزان انطباق آموزش های مهارتی با رشته های اولویت دار طرح تکاپو به ۱۹/۵ درصد رسیده است و تلاش داریم آموزش های منجر به اشتغال را در همه شهرستان ها توسعه دهیم.

حسینی با اشاره به ارایه آموزش های مهارتی گردشگری و بومگردی افزود: به منظور ایجاد زیرساخت های لازم برای  آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگری، دهکده الگویی بومگردی در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار افتتاح شده است و اخذ مجوز تربیت مربیان گردشگری از مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور، نقطه عطفی در توسعه و ترویج آموزش های مهارتی گردشگری و توانمندسازی فعالان این بخش خواهد بود.

وی با اشاره به اقدام مشترک این اداره کل در ارایه آموزش های هدفمند افزود: در حوزه گردشگری، برنامه مشترک آموزشی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سایر ذینفعان انجام شده و ۱۰۵ نفر از مدیران و بهره برداران واحد های بومگردی و ۸۰ نفر از طراحان و مجریان سازه های بومگردی، در دوره های آموزشی با  استانداردهای مصوب شرکت کرده اند.

در این جلسه، طرح های استارتاپی حوزه گردشگری و چگونگی سازماندهی تشکل های مردم نهاد حوزه گردشگری استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • تاریخ درج : ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي ساعت ۲۱:۰۳
  • تعداد بازدید: 882